Wydział Finansowy 

 

 

Katarzyna Makurat
Naczelnik Wydziału Finansowego
Zastępca Skarbnika Miasta
telefon: (+48) 058 530-6026
fax: (+48) 058 530-6111
e-mail: 
Katarzyna.Makurat@um.starogard.pl

 

Izabela Gergella
Zastępca Naczelnika Wydziału Finansowego
telefon: (+48) 058 530-6030
fax: (+48) 058 530-6111
e-mail: Izabela.Gergella@um.starogard.pl

Do zadań Wydziału Finansowego należy:

  1. opracowywanie projektu uchwał w sprawie budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej na podstawie ustalonych wytycznych oraz projektów jednostkowych planów finansowych,
  2. opracowywanie planu finansowego Urzędu, dochodów i wydatków z zakresu zadań administracji rządowej,
  3. przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta w sprawie zmian w budżecie oraz w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej,
  4. prowadzenie rejestru budżetu i kolejnych uchwał w sprawie zmian w budżecie,
  5. informowanie Wydziałów i jednostek organizacyjnych Gminy o zaistniałych zmianach w ich planach finansowych,
  6. kontrola nad prawidłowym wykonywaniem budżetu,
  7. zapewnienie płynności finansowej, uzgadnianie potrzeb finansowych podległych jednostek organizacyjnych,
  8. rejestracja, kontrola formalno-rachunkowa i dekretacja księgowa dowodów księgowych,
  9. realizacja płatności rachunków przelewem i gotówką,
  10. chronologiczna ewidencja operacji gospodarczych na podstawie dowodów księgowych:
    a) organu,
    b) wydatków,
    c) sum depozytowych,
    d) zadań majątkowych,
    e) programów unijnych,
    f) innych,
  11. przestrzeganie zasad ustawy o rachunkowości oraz prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
  12. rozliczanie zaliczek, ryczałtów i podróży służbowych,
  13. ewidencja druków ścisłego zarachowania,
  14. prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz umorzeń,
  15. przeprowadzanie aktualizacji wyceny środków trwałych,
  16. ewidencja i rozliczenie zobowiązań po zlikwidowanych jednostkach organizacyjnych,
  17. prowadzenie rejestru zakupów oraz rozliczanie z Urzędem Skarbowym,
  18. wystawianie faktur wewnętrznych,
  19. sporządzanie list płac i kart wynagrodzeń,
  20. rozliczanie zasiłków, nagród jubileuszowych, umów-zleceń, umów o dzieło i innych świadczeń,
  21. wystawianie zaświadczeń o zarobkach,
  22. miesięczne i roczne rozliczanie z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sporządzanie rozliczeń z ZUS,
  23. sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowanych,
  24. przyjmowanie i weryfikacja sprawozdawczości budżetowej i finansowej z jednostek organizacyjnych Gminy,
  25. sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
  26. sprawowanie nadzoru nad głównymi księgowymi podległych jednostek organizacyjnych Gminy,
  27. prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  28. obsługa kredytów i pożyczek zaciąganych przez Gminę,
  29. opracowanie sprawozdań z wykonania budżetu Gminy.
 

Liczba odwiedzin : 1076
Podmiot udostępniający informację : Gmina Miejska Starogard Gdański
Osoba wprowadzająca informację : Joanna Gronowska
Osoba odpowiedzialna za informację : Administrator Systemu
Czas wytworzenia: 2013-08-31 10:54:19
Czas publikacji: 2018-11-19 11:15:36
Data przeniesienia do archiwum: Brak